MIJN ULTIEME WISHLIST

16:50


Iedereen die maar een beetje interesse in mode heeft, heeft er wel één. Misschien niet op papier, of opgeslagen in een bladwijzer-mapje op de pc (zo obsessief ben ik ;) ), maar iedereen denkt zeker wel eens na over items die ze graag nog zouden bezitten. Omdat dit mijn eerste blogpost zal zijn, wil ik jullie laten kennismaken met mijn ultieme fashion wishlist. Zo kunnen jullie al een beetje inzicht krijgen in mijn stijl en mijn inspiraties: klassieke stukken gemixt met unieke items.

Een Burberry Trenchcoat

De bekende beige trenchcoat is de ultieme modeklassieker. Tijdens de Tweede Wereldoorlog nog gedragen door Britse en Franse soldaten, is deze jas uitgegroeid tot een waar icoon. Vele knock-offs zijn ervan verschenen, maar de originele beige Burberry trenchcoat, de jas der jassen, blijft mijn grootste wens op het gebied van outerwear. Aan de klassieke uitstraling van de jas kan makkelijk een eigen twist gegeven worden, waardoor een outfit nooit saai kan worden.


Een DVF Wrap Dress

Zoals Thomas Burberry de pionier was in het ontwerpen van trenchcoats, is Diane von Furstenberg de pionier in het ontwerpen van een jurk die iedereen staat. In iedere nieuwe collectie zien we een herwerking van dit iconische stuk, maar de basis blijft altijd dezelfde: lange mouwen, een rok tot net boven de knie en de V-hals. Omdat de jurk al gespot is op veel beroemdheden en bloggers, is deze jurk uitgegroeid tot een iconisch item. Ook de fijne prijs (in vergelijking met andere designers) speelt mee in de populariteit van deze jurk.


Een Chanel “Le Boy” Bag

Qua kleding ben ik niet zo’n fan van Chanel, maar als het op tassen aankomt, heb ik wel veel belangstelling. De klassieke 2.55 tas vind ik een pareltje, maar toen Chanel een tijdje geleden met de Boy Bag uitkwam, was ik helemaal verkocht. “Ooit zal ik zo’n tas hebben”, zei ik tegen mezelf. Nu er al verschillende collecties zijn getoond met steeds vernieuwendere versies van deze prachtige tas, ben ik nog meer overtuigd dat ik er ooit één (of meerdere, als de toekomst wat meezit) in mijn bezit zal hebben.


Valentino Love Latch Pumps

Iedereen kent wel de Valentino Rockstud collecties. Nog maar recent heeft het Italiaanse modehuis een nieuw soort pumps uitgebracht, gebaseerd op de bekende rockstuds, maar toch een tikje anders. De vierkante studs zijn weggehaald en de lederen bandjes liggen in een andere formatie. De stoere look van de Rockstud pumps (die stiekem ook nog wel op mijn verlanglijstje staan) is vervangen door een zachtere look. Ook de ballerina-versie is het bekijken waard.


Een Chloé Faye Bag

Met een mooie leren las kan je niets mis doen. De Chloé Faye Bag staat in mijn verlanglijstje omdat het een eenvoudige tas lijkt, maar dat toch niet echt is. De basis van de tas heeft een eerder minimalistische uitstraling. De grote ring bevestigd aan een ketting geeft dan weer net dat extraatje wat de tas nodig had om op te vallen. 


Welke items staan op jouw wishlist? 


You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts